Останаха много малко не изучени букви и звукове от Букварчето. Време е за усъвършенстване на четивната техника. Единственият начин да се усъвършенства четенето е четене. Затова в следващите седмици смятам да давам на учениците интересни литературни произведения като допълнително четиво. Целта на това занимание ще бъде не само да се усъвършенстват уменията за четене, но и да се развие способността за смислово възприятие на текста, да се обогати активния им речник, да се изградят навици за активно четене и положително отношение към литературните произведения и книгата.
През тази седмица ще вземем звук и буква Хх. Приказко отново ще дойде на гости. Този път той ще доведе още един обичан и колоритен приказен герой от българските народни приказки – Хитър Петър.
Работя по букварчето на издателство „Даниела Убенова“ и там е заложено ученици да се запознаят с този приказен герой, като прочетат приказката „Природата си знае работа“. Допълнителното четиво, което аз ще им предложа е „Хитър Петър и гостилничарят“. Промених заглавието, защото в оригинала се съдържа я. Кръстих приказката „Пара за пара“, което ще ми даде възможност да преговоря ролята на ударението за смисловото значение на думите.
За начало съм подготвила презентация по приказката и работен лист. Към края на седмица ще предложа и дидактични игри.
Презентация по приказката:
Работен лист:
Работните листчета, ще събера в папка, за да преброим в края на годината, колко допълнителни четива сме успели да прочетем.
Тези материали същи ще бъдат добавени към проекта „Приказко“, за да се намират по-лесно.
Колега, поздравления за огромния труд! Благодаря за предоставените материали, които, освен че улесняват работата ми, ме провокират да работя по нетрадиционен начин.