Тренажор и игри с MS Excel


Днес се позабавлявах с Excel. От цялата „главоблъсканица“, в крайна сметка, „излязоха“ три документа, които могат да намерят място както в часовете по математика, така и да послужат на учениците при самоподготовката в ПИГ или у дома.

Първото ми творение е едно тренажорче на таблицата за умножение.

Интернет буквално прелива от ресурси на тази тема, но аз си мисля, че и това би могло да свърши работа :). Още повече, че е максимално опростено.

Ето как изглежда:

В синьо-жълтия квадрат, до мишката, напишете числото, с което искате да се упражнявате. След това, в квадратчетата с „човка“ (√), напишете резултата. При верен отговор, на мястото на въпросителния знак ще се изпише „Браво!“, ако сте сгрешили няма да получите никакъв отзив 🙂

Изтегли: Тренажор таблично умножение

Второто ми творение стана съвсем случайно, когато реших да изпробвам един макрос, на който се натъкнах в Уроци – Изписване на число с думи. Тъй като публикувания код има някои малки грешчици, заех се да ги оправям и тогава ми хрумна да  го комбинирам с математическата формула RANDBETWEEN. Резултатът определено ме изненада и чак ме хвана яд, че не съм направила това „откритие“ 🙂 по-рано. Щеше да ми бъде адски полезно в четвърти клас. Но по-добре късно, отколкото никога :).

В крайна сметка се получи нещо като игра :)… и то в два варианта :).

Вариант №1:

Писане на числа с думи

Отваряте документа и щраквате върху лилавия правоъгълник. След това натискате бутон F9 от клавиатурата и числото над правоъгълника се променя. Учениците го записват в тетрадките с думи, а след това проверят дали правилно са го записали, като  с помощта на инструмента „Кофа“ сменят цвета на правоъгълника. Ето резултата:

Документът съдържа няколко страници за числата до 100, 1000, 10 000, 100 000, 1 000 000, 1 000 000 000 и с милиард.

Може да се използва от 2. до 4. клас.

Вариант №2

Писане на числа с цифри

Работа с него е абсолютно същата, само че този път учениците прочитат числото, което е написано с думи, а след това го записват с цифри. Проверката отново става чрез смяна цвета на оцветения правоъгълник.

Е, макросът има някои неудобства като например това, че класовете в многоцифрените числа не са разделени с интервал, но въпреки това е много удобно за диктовки на „големи“ числа.

ВНИМАНИЕ! За да използвате документите, които съдържат макроси, първо трябва да ги разрешите . Щракнете върху оградения бутон, който ще се покаже при зареждане на документа.

Желая ви приятни забавления :)!

Благодаря, че бяхте с мен!

4 thoughts on “Тренажор и игри с MS Excel

  1. Pingback: Забавни дейности при изучане на естествените числа | Моменти от класната стая

  2. Как не се уморяваш. Тони! Благодаря ти за поредните полезни чудесийки!

Благодаря за посещението.