В тази публикация ще предложа дидактични материали за тема от учебника по литература – ІV клас на издателство Булвест 2000 – Световни майстори на приказката. Авторът е А.С. Пушкин, а произведението „Рибарят и златната рибка“. Заложила съм темата за два учебни часа. В първия час ще запозная учениците с автора, неговата биография и творчество. А във втория час с произведението.
Четвъртокласниците добре познават сюжета приказката още от предучилищна възраст, затова във втория час ще наблегна върху изразните средства, които използва поета, за да внуши своята идея и отношение към героите и също така ще използвам произведението за актуализиране и затвърдяване знанията по БЕЛ – Дума. Видове думи според техния състав.
Цели:
1. Запознаване на учениците с живота и творчеството на А.С. Пушкин.
2. Актуализиране знанията на учениците за изучените изразни средства и развиване на практически умения за откриването им в литературните творби
3. Усъвършенстване на умения за работа с текст – части, смислови абзаци, авторова и пряка реч.
4. Затвърдяване знанията по български език за състава и значението на думите – Производни и непроизводни думи; синоними, антоними; сложни думи; пряко и преносно значение на думите.
Рибарят и златната рибка – презентация съпътстваща хода на урока
Работен лист към презентацията „Рибарят и златната рибка“
Рибарят и златната рибка – анимационен филм 1950 г.
Прекрасно!
Класиката си е класика! Никой неможе да го надмине в приказките!