Идея за първия учебен час и проекти в 3. клас


Започна обратното броене. Новата учебна година вече е на прага. Може би е късно, но ще споделя своите идеи за първия учебен ден и първият учебен час.

В първия час, на първия учебен ден, обичам да правя ретроспекция с децата и заедно да плануваме бъдещата ни работа. Миналата година направихме капсула на времето, това беше един чудесен начин, в края на учебната година, всеки сам за себе си да си направи изводите – успехи, неуспехи, застой…

Тази година съм им подготвила нещо подобно, но този път няма да се капсуловаме, аз ще се приземяваме с парашути. Нали сме авиатори?🙂. Та, преди да стъпят на пистата за приземяване и да поемат по пътя на 3. клас, всеки ученик ще трябва да се погрижи за своя парашут и за себе си :))).

Ето как изглежда моята идея:

Върху парашута учениците ще трябва да опишат своя незабравим миг от 2. клас, да напишат какво очакват да се случи в 3. клас и какви планове имат за себе си. А човешката фигурка, ще им помогне да се самоанализират. На нейният гръб те трябва да опишат какво умеят да правят най-добре, какво биха искали да могат да правят, за какво мечтаят, какво обичат, кое е най-вълнуващото място, което са посетили, къде искат да отидат. (виж. шаблона).

Шаблон (Документа съдържа шаблон за парашут и човече, с описание за изработка – стъпка по стъпка.)

А ето и етапите в снимки:

Парашут

1. Листът се прегъва на четири равни части и се изрязва по контура.

IMG_20140907_085235 IMG_20140907_085211

2. Изрязаните части се слепват по средата с тиксо или лепило, така че да се получат три отварящи се части.

IMG_20140907_092216

4. Върху всяка част има тема, по която ученикът трябва да напише кратък текст.

IMG_20140907_093930 IMG_20140907_093939 IMG_20140907_093949

Човече

1. Човечето се прави от четвъртинка лист, който се прегъва на две равни части и се изрязва по контура.

IMG_20140907_090510

2. Върху гърба на изрязаното човече, учениците могат да напишат следните неща:

IMG_20140907_092434

Добре е, човешката фигурка да не е безлична. Върху главата може да се залепи лика на детето, за което e предназначена. Направих образите графични (черно-бели), за да могат децата да се оцветят. Най-бързите ще могат, ако искат и да се облекат🙂

В Интернет има много онлайн фото редактори, с които може да направите графика от снимка. Един от най-богатите и най-популярните е BeFunky има го и за мобилни устройства.

Photo editor   BeFunky  Free Online Photo Editing and Collage Maker

Човечето се прикача към парашута с конец или връв.

Разбира се, този огромен труд няма да бъде невъзнаграден. Очакват ги малки подаръчета и лакомства.

И докато си подгряват душиците, ще им пусна и мотивиращото видео, което публикувах преди известно време в групата Учители за Учители. Сега ще го публикувам отново, защото по предложение на г-жа Йорданка Николова от гр. Пловдив, добавих още правила. Смятам, че се получи много силно и вълнуващо.

Благодаря ти, Дани!

Тези правила учениците ще виждат всеки ден, защото ще ги залепят като комикс  в класната стая сами.  Картинките може да откриете в тази папка: ПРАВИЛА. ИЗОБРАЖЕНИЯ. Изображенията са цветни, но изглеждат дори, ако се принтират на черно-бял принтер.

А на вратата ще поставим този постер с QR код, който отвежда към видеото в YouTube.

Постер. Правила2

Постерите са два и тях също може да откриете в папката.

Това е за първия учебен час:)….

*********

В следващите часове ще запозная третокласниците с две идеи  за проекти. Ще обсъдим и планираме дейности по тях. Споделям ги с Вас, защото търся партньори за свързване на класните стаи.

1. България в сто магнита.

В началото на лятото, една близка, която работи във фирма за рекламни материали и сувенири, ми донесе тези магничета с изгледи от България (бракувани естествено). Много се чудех какво да направя с тях, и докато украсявах стаята си, ми хрумна идеята за карта на България, направена от 100 магнита, като всяко магнитче се постави на местоположението от което е. Да, но аз имах много повтарящи се магнити от едно и също място и те не обхващаха цяла България.

Тогава ми хрумна идеята :))), да предложа на учениците да започнем проект с приятели от цялата страна, за да си разменяме магнитчета.  Ние ще им изпращаме, ще им пишем какво нямаме и какво имаме, ще им разказваме за забележителността, която им изпращаме; те ще ни изпращат и така ще съберем картата на България, като всяко магничче ще бъде на мястото си и нещо повече… – то ще има своя истори, защото зад него ще стоят лицата и историите на нашите приятели.

*******

Колеги, ако някой иска да се включи в магнитоманията на нашия клас. Пишете ми. Ние ще ви изпратим магниче с разказ за нас и забележителността, а Вие ще ни върнете жеста🙂.

*******

2. Безопасна зона

Този проект смятам за изключително важен, предвид природните бедствия, които сполетяха нашата страна и множеството трагични проишествия на пътя с деца. Целта на проекта е децата не само да научат правилата, но и да разберат колко е важно те да бъдат спазвани.

За да се случи това, ще ги вкарам в ролята на пазители, които ще обясняват на съучениците си правилата и ще бдят за тяхното спазване навсякъде – на улицата, у дома, в училище, в Интернет.  Ще разделя класа на три екипа. Всеки екип ще има зона на действие:

  1. БДП – Безопасно движение по пътищата
  2. БАК – Бедствия аварии и катастрофи
  3. БИ – Безопасен Интернет

Задачите на екипите ще бъдат да направят видеоинструкции за съучениците си – за пътните знаци и опасностите по пътя и превозните средства; за действията при природни бедствия, аварии и катастрофи; за нетикета в Интернет и допустимото общуване.

С групата по ЗИП ИТ ще изработим „заглавките на видеата“. Ето едно примерно шаблонче

Всяко видео ще бъде с генериран QR код и тези кодове ще разлепим в коридорите на училището. Така ще създадем един „жив“ учебник по безопасност, направен от деца за деца.

Ще се похваля когато децата са готови с първите продукти.🙂

Това са моите идеи, надявам се да харесат на децата и да се запалят по тях.

УСПЕШНА НОВА УЧЕБНА ГОДИНА!

Благодаря Ви, че бяхте с мен!

Editing: Нещо интересно

27 thoughts on “Идея за първия учебен час и проекти в 3. клас

  1. Тони, с удоволствие ще се включим в проекта с магнитчетата. С усмивка и приятелски поздрав: II б клас СОУ „Христо Ботев“ гр. Кубрат

  2. Благодаря за оригиналната идея! Ще я предложа на моите третокласници. Със сигурност ще се впечатлят.

  3. С теб, с Вас сме, Тони – 4. „а“ клас, СОУ „Иван Вазов“, Нова Загора. Как бихме пропуснали честта! Имам вече идея за магнитчето… Благодаря за поредната смеслена красива провокация!

  4. За пореден път ме впечатлявате с идеите си! С удоволствие бихме се включили в проекта с магнитчетата. Всички Ваши начинания са прекрасни! Радвам се, че мога да се уча от Вас! Благодаря!

  5. Здравей, Тони! Благодаря много за споделеното! Както винаги ти си неизчерпаем извор на страхотни идеи, за което ПОКЛОН! С удоволствие ще се присъединим към проекта ви с магнитчетата. От миналата година нашия роден край също има свой магнит. За нас ще е радост да ви разкажем за Павликени и павликенския край и да ви изпратим магнитче от тук. И не само разбира се…

  6. Здравей, Тони! Страхотна идея!С удоволствие ще се включим към проекта ти.

  7. Здравейте! Възхищавам се на труда и идеите Ви. Честно да си призная много често си открадвам някоя идея. Сърдечно благодаря , че споделяте Вашия опит. Миналата година с моите деца имахме подобна традиция. Всеки, който посети друг град прави снимки и след това разказва на целия клас за преживяното. Можем да въведем и закупуване на магнитче или картичка. Трябва да го обсъдим с децата. Успешна учебна година!

  8. Здравей, Тони! Ние ще те подкрепим в осъществяването на проекта. Ще работим по УСПЕХ и темите са свързани с посещения на исторически обекти в Пловдив и страната. Може и книжка да си оформим. Ако си съгласна – с легенди, предания и т.н, свързана с изобразеното на магнитите.

    • Благодаря, Дани. С удоволствие ще работим с европейската столица на културата – гр. Пловдив.🙂. След 15-ти ще пиша на всички, които са проявили желание, за да планираме действията.

  9. Здравей, Тони! Прочетох внимателно твоите идеи, отдавна следя вашите публикации, но не се осмелявам да публикувам каквото и да е. Присъствах и на срещата в София, макар и не до края, за което много съжалявам. Възхищавам ви се и ви се радвам. Аз също започвам с предварително подготвено филмче за изминалата година, поздрави от деца, запознаване с новите постери, предмети и задължително някаква лека игра, която ще отведе децата до нещо важно, в случая на дъската ще има подготвена за всяко дете сова с пожелание.
    Тази година също съм планирала два проекта. И аз като теб съм се ориентирала към случващото се в България, но идеята ми е да се запознаем с всички професии, които са рискови, животоспасяващи – пожарникари, полицаи, пилоти и т.н. /не че има безопасна професия, но може би контексно това е целта/ Планирала съм още всяка седмица от годината да е под някакъв надслов: на добротата, вежливостта, състраданието, откровението, мъдростта, неизвестността и т.н, около трийсетина. Ще планирвам и дейности, подчинени на всяка дума. Звучи сложно, но идеята ми е децата да се запознаят по-сериозно с тези наглед тъй познати думи. Ще изготвя табло с темите и имената на децата, но все още не ми се е избистрило какво точно трябва да съдържа. Искам да има съревнование. Сега в момента работя по линия на времето. Направила съм една кошница „Запознай се с мен“, в която ще поставяме всички непознати думи, които срещаме по пътя си в обучението.
    Миналата година си писахме с 10 училища от цяла България и си направихме паяжина на приятелството. Малко е скъпичко този вид комуникация, но успяхме да поддържаме огъня жив до края на годината. Надявам се да имате успех.
    Аз съм готова да се включа във всякакво начинание. Живеем в красив град и има за какво да разкажем.

      • Здравейте! Миналата година работихме по подобен проект. Направихме си къщичка и всяко дете поставяше в нея думата, която свързва със зададено понятие/тема, което поставяхме в покрива й. В ЧК разказваше защо точно нея е избрало. Получиха се интересни разговори. Ако представлява интерес за Вас, ще Ви изпратя снимки. Успех!
        И още нещо – в кой град живеете?

  10. С удоволствие бих се включила в проекта за магнитчетата.Идеята е повече от страхотна, а моите малки приятелчета са отворени към всичко добро и съм убедена,че ще я прегърнат.Благодаря за идеята и възможността. Ние сме второкласници от Хасково.Миналата година се включихме и дарявахме усмивки.Беше страхотно!Ще се радваме да участваме в нещо ново.Чакам допълнителна информация…Успешна учебна година!!!

  11. Ех, Тони, беше споменала ти че имаш нещо предвид за проект на класа, но ето че дойде време да споделиш. Много съдържателни са и двата проекта. И си струват усилията. Аз тази година мисля да осъществя един проект, който съм нарекла „Да правиш добро е модерно“. Все още е в „суров“ вид, защото искам да чуя и идеите на децата. Като започнем училище, ще им „подхвърля“ тази твоя идейка за магнитчетата. Може и да се включим. Още повече, че миналогидишният ни проект се наричаше „Моят град“ и имаме издаден пътеводител. Постави ме пред сериозен размисъл. Но, какво по-хубаво от това?

      • Здравей, Тони,
        Спешно се нуждая от твоята помощ. Днес стигнахме до сериозен спор при изготвянето на план за квалификационната дейност на училището. Честно и аз се обърках. Моята молба е да ми маркираш ако ти е възможно какво трябва да съдържа глава вътрешноквалификационна дейност. Например, празници, анализ на нивата трябва ли да присъстват в този план. И още нещо. План на МО и план на вътрешноквалификационна дейност до колко се покриват? Предварително много ти благодаря.

      • Оля, в методическите обединения влизат преподаватели, които преподават предмети в сходни области. Например: хуманитарни науки, природни науки, изкуства и т.н. Всяко обединие си прави план, в този план могат да бъдат заложени вътрешно методически квалификационни дейност – да се споделят добри практики, открити уроци и т.н. Вътрешноквалификационна дейност може да бъде направена и за целия екип преподаватели от едно училище, това вече е съвсем различно, тъй като влиза в плана на главния учител или директора. На тези квалификации могат да бъдат поканени лектори, които да запознаят колегите с иновативни методи и стратегии на обучение, да се плануват посещения на семинари, конференции и т.н. Това е. Едното е по-конкретно и се отнася само за определен кръг учители, а другото е за целия педагогически персонал.Надявам се да съм била полезна.

Благодаря за посещението.

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Промяна )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Промяна )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Промяна )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Промяна )

Connecting to %s