Две онлайн приложения, подкрепящи самостоятелното учене


Много пъти, в моя блог (и не само), съм говорила и писала за „огледалната класна стая“ и т.н. „обърнато“ обучение. Ако трябва накратко да опиша негова същност, то тя се изразява в самостоятелно усвояване на знанието у дома и упражнения в клас т.е. урокът се възлага за домашно, а в клас се практикува и упражнява наученото. Изследователите и учителите, които практикуват „огледалната класна стая“ споделят, че резултатите на техните ученици значително са се подобрили в резултат на този начин на обучение. Разбира се, има и доста критици, според които е недопустимо учениците да бъдат ангажирани с подобни дейности извън училище. В тази публикация, аз няма да се спирам подробно върху положителните и отрицателни страни на този тип обучение,  а ще предложа две онлайн платформи, които могат да послужат за организиране самоподготовката на учениците, независимо какъв тип на обучение използвате – традиционно или „обърнато“.

Capture1Първото приложение, с което ще ви запозная е Сlassmint . С него може да създадете бележки, които учениците да използват при своята самоподготовка. Създадените от вас бележки /записки/ могат да се използват като флаш карти. В тях може вмъквате изображение, аудио, пояснения с образ и звук. Атрактивното в случая е, че създадените листове /бележки, записки/ могат да се сгъват. Тази функция наподобява прегъване на хартиения лист.

Ето един пример, който направих за моите второкласници, в него съм обобщила раздела за частите на речта.

ЧАСТИ НА РЕЧТА

Учениците могат да учат с него, като си припомнят най-важното. Подчертаните в зелено думи, съдържат пояснения с примери и изображения.

Създадените от вас бележки могат да бъдат преглеждани и като презентация:

Capture2

Classmint.com – Create & Share Great Cornell Notes. – в заглавната страница на приложението има подробно описание как да се работи с платформата.

***

Capture

Втората платформа представлява инструмент, чрез който може да споделяте видео уроци, направени от вас или намерени в Интернет /напомням, че такива уроци може да намерите в Уча.се или Кан Академия/. Полезното е, че може да прекъсвате видеото и да вмъквате въпроси към съдържанието, на които бихте искали вашите ученици да отговорят.

Ето един ориентиращ екран от работната площ на приложението:

Capture3

Видео урок за работа в http://educanon.com/:

Създадените от вас уроци, могат да бъдат публикувани публично, вграждани в уебсайт или блог. Те мога да бъдат изпращани на учениците по електронна поща и персонализирани конкретно за даден ученик.

Ето връзка към един урок по БЕЛ за 5. клас: БЪДЕЩЕ ВРЕМЕ НА ГЛАГОЛА

Работата с приложението е изключително лесна и интуитивна, а функционалността му е голяма – от създаване на уроци, тестове, анкети и викторини до събиране на резултатите и проследяване на напредъка на вашите възпитаници.

Препоръчвам го горещо, особено за учениците в прогимназиален и гимназиален етап.

Благодаря Ви, че бяхте с мен!

Editing: Нещо интересно

ПП. Модел на обърната класна стая, реализиран от мен и колегата по БЕЛ в прогимназиален етап – г-жа Калинка Николова,  за първи път представих  през есента на обучителен семинар,  организиран от РИО Пазарджик и ОУ „Неофит Рилски“, гр. Велинград.

Последва представяне в международна конфереция в Хилтън, организирана от 144 СОУ и СУ и на национална конференция в гр. Перник.

 

 

Интересът към обърнатото обучение не спира и след няколко дни ще гостувам на СОУ „Н. Й. Вапцаров“, гр. Айтос, където отново ще разкажа за нашия опит в „обръщането на обучението“ и ще демонстрирам работа с няколко безплатни приложения за класната стая –  Open-Sankoré и WordWall 3 – Програма

 

Благодаря на колегите за поканата!

Желая на всички релаксираща ваканция!!!

 

3 thoughts on “Две онлайн приложения, подкрепящи самостоятелното учене

  1. Pingback: Две онл&#10...

  2. Тони, безкрайно съм ти благодарна за всичко, което споделяш напоследък! Сякаш си разбрала по някакъв неведом начин какво ми е нужно, и си го постнала. Ако имаш някакъв вариант за представяне работата със Open-Sankoré, ще ми спестиш доста време за откриване на топлата вода. Съжалявам, че не можах да дойда в Айтос – квалификационен курс….

  3. Отново с много, много, многоооооооооооооо благодарностза споделения труд, Тонка!!!!!!

Благодаря за посещението.

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Промяна )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Промяна )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Промяна )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Промяна )

Connecting to %s