Инструменти за учене и проверка на знания


Editing: Нещо интересноТази година ще съм второкласничка🙂. И понеже не ми е за първа година, съм наясно, че ми предстои да преподавам учебно съдържание, което е силно наситено с нови знания, „подправени“ обилно с непозната и трудна за второкласниците терминология. Част от това знание изисква механично запаметяване (особено табличното умножение), затова съсредоточих търсенията си в онлайн приложения и софтуер, за създаване на памет-карти и въпросници, чрез които да може да се въздейства върху възприятията на учениците и да се подпомогне процеса на запомняне. Някои от нещата, които ще използвам съм ги описала в тази статия, а тук ще опиша някои нови за мен открития.

QuizPoo | Бързо създаване онлайн викторини.

QuizPoo е онлайн редактор за създаване на бързи тестове и викторини. Не съхранява статистика, но затова пък е чудесен за учене и преговор.

Инструментът предлага само един тип въпрос с избор между грешно и вярно твърдение. Може да вмъкнете изображение и да въведете пояснение и информация, която се появява, след като участникът е дал отговор. Може да настроите своя въпросник така, че всеки път когато се стартира да разбърква въпросите. Това го доближава до приложенията за създаване на флашкарти.

Ето едно бързо упътване как да работите с платфорамата:

Пробвайте примера създаден от мен: Slide5

Ако ви е харесала работата с приложението, може да се включите в анкетата, която провежда от днес нейния създател: http://fluidsurveys.com/surveys/fourtopper/quizpoo-product-feedback/. Целта му е да подобри и усъвършенства своя продукт-

Второто ми предложение е една  изключително лека за работа програма, за създаване на тестове, викторини, флашкарти.

http://www.quiz-buddy.com/

Директно изтегляне – ЩРАК! (пробна версия)

Инструментът не е безплатен, но цената в момента му е символична – около 16 евро (32 лева). Пробната версия е напълно функционална и може да направите с нея 15 опита (1 опит – 1 стартиране на програмата. Това, което ми направи впечатление, че ако деинсталирате програмата и след това я изтеглите отново, брояча започва отначало. Сиромах човек – жив дявол.).

Ето някои особености:

положителни страни

– позволява въвеждане на звук и картина във въпроса;

– позволява въвеждане на звук в отговора;

– един въпросник може да се ползва като тест за проверка или флашкарта за учене;

– създадения въпросник може да бъде отпечатан като текстов документ.

– избор между 4 вида въпроси. Един въпросник, може да се представя по различен начин (с различен тип въпроси), без да е необходимо да се преработва.

неудобства

– експортира само файлове със собствено разширение;

– не поддържа кирилица, което определено е неудобство за обучението по БЕЛ, но с математиката няма проблем.

Математика. Таблица за умножение.

Тук нямате никакви проблеми с въвеждането на задачите и отговорите, защото стойностите са цифрови.

Използване на въпросник като  флашкарти (видео):

Такива карти може да използвате непрекъснато, особено ако има звук. Звукът може да въздейства, дори когато децата извършват други дейности. Ние много често се учудваме, как запомнят дълъг, сложен и непонятен за тях текст от телевизионните реклами, а не са в състояние да запомнят изучените понятия. Според психолозите, една от причините е, натрапчивото повтаряне на рекламите през определен период от време. Този донякъде осъдителен „психологически натиск“ може да бъде използван за образователни цели, за целта учениците ще слушат звукови карти-памет, а не реклами🙂. Чудесно е в чуждоезиковото обучение и ….. таблицата за умножение🙂 (понеже тази година съм втори клас🙂 )

А ето и кратко ръководство, как да работите с програмата:

И понеже ми е некомфортно, че не мога да ползвам програма в целия й блясък, реших да пиша на създателите й, че е крайно време да има многоезична версия, която да поддържа кирилица и останалите писмена. Пък ще видим какъв ще бъде отзвука.

Следващата програма е може би най-функционалния свободен софтуер за създаване на карти-памет и въпросници – MemoryLifter.

Интересна е историята на програмата. Тя е създадена от Rainer Aberer и е предназначена за сина му – да му помага да учи.  През март 2001 година, Rainer Aberer предоставя своята програма за обществено ползване. По късно като мениджър в OMICRON, той стартира проект MemoryLifter, чиято цел е да се усъвършенства програмата и да се създаде банка с готови учебни ресурси.

Но… Rainer Aberer и съпругата му Sharen Seversen загиват при самолетна катастрофа в Тексас  през 2009 г. Фирмата решава да прекрати проекта му, заради икономически риск. Но екипът, който той ръководи, взима решение програмата да бъде предоставена на световната общност, като програма с отворен код. Дори в момента екипът набира доброволци за усъвършенстване на идеята. Моят скромен принос в памет на Rainer Aberer (защото хора като него го заслужват) е да я представя на българските учители, чрез едно не дотам съвършено уроче, за това как да я ползвате и създавате собствени материали с нея.

Надявам се тази публикация да ви е била полезна. Пожелавам Ви спорна работа и съм убедена, че ще намерите най-ефективния начин да приложите програмите.

Благодаря Ви, че бяхте с мен!

6 thoughts on “Инструменти за учене и проверка на знания

  1. Много полезни инструменти, ще видя къде ще ми помогнат най-много. Благодаря, Тони, това, което правиш е голяма помощ за гилдията! Ти си типичният ‘researcher and curator 21st century teacher’!❤

  2. Благодаря! Задължително ще пробвам приложенията. Уроците ти много ми помагат. Благодаря!

Благодаря за посещението.

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Промяна )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Промяна )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Промяна )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Промяна )

Connecting to %s