Звукови модели


J2e.com е един от любимите ми образователни инструменти. Неговите приложения в обучението са толкова много, че ще бъде досадно да ги изброявам едно по едно. Само ще кажа, че той намира своето място във всички нива по таксономията на Блум.  В същото време е много лесен, интуитивен и лек за работа. Възможността да се рисува, да се вмъква видео, да се обработва изображение, да се въвежда анимация, да се комбинират форми + математически инструменти, да се въвежда редактира и форматира текст, да се вмъкват вече готови документи, да се провежда чат, да  го прави невероятен за използване в час.

Аз много често го използвам в комбинация с интерактивните мишки и виртуалната клавиатура като бяла дъска.

Само ще покажа една снимка от урок „Измерване на ъгли“ в 4. клас, от които надявам се да става ясно за какво иде реч :)))

Чудесното в този случай е, че може да запазите работата от часа,  да я публикувате в Интернет, така че да бъде достъпна от дома. По този начин, ако някой не е успял да свърши нещо в час, би могъл да си го провери или поправи. Публикацията може да има ограничен достъп т.е. може да я заключите с парола.

Обещавам някой ден…:))) (когато се организирам) да публикувам пълна разработка на един такъв урок. Да приложа и видео от самия урок. ОБЕЩАВАМ! (от обещания глава не боли :)) )

Преди време показах как се работи с инструментите на приложението в една поредица от обучителни видеа:

Разбира се, в http://www.j2e.com/ може да правите и свои дидактични материали, които да използвате в клас или споделяте в мрежата.

Днес ме осени музата на фонетиката🙂 и набързо спретнах няколко странички, които смятам да използвам следващата година. Е, аз съм от щастливите учители, които могат да се похвалят с непрекъснат Интернет достъп в класната стая. Смятам обаче, че това не би трябвало да се приема като някакво Божествено щастие, а трябва да бъде част от базата във всяко българско училище.

Знам, че много колеги имат собствени сайтове, затова си мисля, че тези ресурси могат да се използват за упражнения при самоподготовката на учениците дори в домашни условия. Това е причината да създам страницата „Упътване за ползване“, в която разяснявам (съвсем накратко и не дотам изчерпателно) как трябва да се прави звуковия анализ. Тя е предназначена за родители, не специалисти в областта, тъй като всеки начален учител знае как да прави това упражнение🙂.

Думите са категоризирани по области и могат да бъдат избирани от менюто вдясно:

То ви отвежда на страничка, на която има албум с картинки, символи на звуковете (червени и сини квадратчета), поле за редене на думи и разбира се кошче.

Избирате си картинка от албума и щраквате върху „Пауза“ (1). Ако не ви се получи от първия път, може да превъртате със стрелките (2).

След това редите звуковия модел на думата от картината с помощта на символите (3) в зеленото поле (4). Изтривате, като изхвърляте символите в кошчето (5).

Ако искате друга категория щраквате върху зелената стрелка (6)и тя ви връща към началото.

Хубавото е, че албумите могат да се обогатяват и допълват и това автоматично се отразява на страничката. Така, че ще добавям още картинки и категории.

Това е за сега :)…

А, да! Връзка към ресурса :): Звукови модели

Благодаря, че бяхте с мен!

2 thoughts on “Звукови модели

  1. Тони, сетих се за виртуалната дъска, която си създала. Утре ще се упражним! Благодаря от сърце! Поставям линк в класния сайт. Разбрах от статията , че нямаш нещо против🙂

Благодаря за посещението.

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Промяна )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Промяна )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Промяна )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Промяна )

Connecting to %s